عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 28 آذر 1390
بازدید : 1778
نویسنده :

بسم رب الحسین(ع)

سلام و درود خدا بر عزاداران عاشورای حسینی

محرم 90 بنارویه در یک نگاه:

قبل از اینکه شرح حال محرم بنارویه را بازگو کنم،سلامی به گرمی ،همان گرمی دستان سینه زنان بنارویه،به همشهریان خارج از شهر و کشور خودم عرض میکنم.

چند روزی بیش تا به محرم حسینی نمانده بود اما همه در تکا پوی آماده سازی پرچم ،الم،سنج و زنجیر حسینی بودند و مادران تدارک پیراهن مشکی از برای حسن فاطمه؛آری بنارویه هم از این قائده مستثنی نبود.

ما در شهر بنارویه از قدیم الایام شاهد بربایی مراسمات حسینی از اول محرم تا به دهم محرم به صورت گسترده واز آن به بعد تا آخرین روز از ماه صفر شاهد مراسم در مساجد و حسینیه ها بوده و هستیم.

اما اگر نگاهی به این شهر بیندازید حتما شاهد این خواهید بود که مراسمات سینه زنی و زنجیر زنی در دو محله بالا (حسینیه امام خمینی )و محله نو شرقی(حسینه ولیعصر)از شب اول تا شب هشتم برگزار میگردد و همین مراسمات اما بصورت وسیع تر در روز وعصرو شب 9 و 10محرم انجام میگیرد.در روز دهم که روز عاشورای حسینی است مردم از ساعت 7 صبح در مکان مشخص شده جمع گشته و ابتدا سینه زنی واحد و پس از یک ساعت دسته سینه زنی در یک مسیرطولانی 4 ساعته به عزاداری می پردازند و به دنبال آنها دسته زنجیر زنی هم حرکت میکنند ،این مراسم تا هنگام اذان ظهر ادامه دارد و پس از اقامه اذان توسط موذن همه ی مردم به تبعیت از مولایشان حسین (ع) که نمازش را در میدان  نبرد ترک نکردند این مردم هم نماز ظهر عاشورا را به جماعت به پا میدارند تا عهد و پیمان خود را کامل به آن حضرت ادا کنند.در این روز مردم قربانی می کنند و به عموم مردم غذای نذری می دهند.و پس از این ده روز عصرها مراسم روضه خوانی در حسینه ها و مساجد تا اربعین حسینی و بعد از آن تا شهادت رسول خاتم و فرزندش،عالم آل محمد امام رضا (ع) ادامه می دهند تا ارادت خاصه خود را به این خاندان مطهر نشان دهند.قابل ذکر می باشد که مراسم 28 صفر در خارج از بنارویه در جوار امامزاده واجب التعظیم شاه جبراییل و امامزاده روستای بختیارویه که از نوادگان امام رضا می باشند برگزار می شود.

نویسنده:حمید رضا شاکر



:: موضوعات مرتبط: بخشهاي لارستان بزرگ , فرهنگ لارستانی , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان کهن , بخش بنارویه , عاشورا در بنارویه , محرم در بنارویه , عزاداری سیدالشهدا (ع) در بنارویه , ,
تاریخ : سه شنبه 1 آذر 1390
بازدید : 1396
نویسنده : لارستان بزرگ

در تاریخ 19 ژانویه 1622 میلادی کشتی های انگلیسی از جاسک به طرف هرمز حرکت کردند. ولی چون در انجا از طرف کشتی های پرتغالی ابراز مخالفتی نشد مستقیما به قشم رفتند و روبروی قلعه پرتغالی ها لنگر انداختند.

پادگان پرتغالی قشم که از طرف خشکی در محاصره نیروی ایران بود وقتی که کشتی های انگلیسی را در جلو خود دید با تمام عده خویش تسلیم شد و نیروی ایران قلعه را متصرف گردید.



:: موضوعات مرتبط: تاريخشناسي لارستان , ,
:: برچسب‌ها: , شاه عباس , سیطره پرتغالی ها بر جزیره هرمز , فیلیپ پادشاه اسپانی , لارستان در زمان پرتغالی ها , نیروی دریای انگلیس , ,
تاریخ : سه شنبه 1 آذر 1390
بازدید : 1441
نویسنده : لارستان بزرگ

جنگ با پرتغالی ها

 به طوریکه در نظر داریم پرتغالی ها در طول یک قرن بر هر دو ساحل خلیج فارس حکمفرمایی مطلق پیدا کردند و با داشتن جزیره هرمز در مدخل خلیج از نفوذ سایر دول دریایی جلوگیری می کردند.



:: موضوعات مرتبط: تاريخشناسي لارستان , ,
:: برچسب‌ها: , شاه عباس , سیطره پرتغالی ها بر جزیره هرمز , فیلیپ پادشاه اسپانی , لارستان در زمان پرتغالی ها , نیروی دریای انگلیس , ,
زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com