عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 5 تير 1390
بازدید : 1775
نویسنده :

به نام خدا

سلام،سلام به شما عزیزانی که به این وبلاگ سر زدید

حتما شنیدید که بعضی شهر ها به اسم های خاصی معروف اند مثلا فلان شهر به دار المومنین یا فلان شهر به پایتخت فرهنگ و... توی این فکر بودم که برای بنارویه چه اسمی مناسب است از دید خودم به شهر نگاه کردم ؛خب شهر بنارویه یک منطقه کاملا شیعه نشین در لارستان می باشد.در مراسمات مذهبی سنگ تمام می گذارند(حتما مراسمات محرم،رمضان،شعبان را دیده اید)از طرفی مساجد مملو از نمازگزار ومراسمات مذهبی و دعا خوانی فراوان تا آنجا که در مسجد صاحب الزمان هر هفت شب هفته دعای ائمه خوانده می شود به نظرم رسید می توان به این شهر ((بیت ایمان،بیت الشیعه،دارالمومنین و...))از این قبیل نامید.اما یادم اومد نه،اونقد هم شهر پاک و سالمی نیست؛

تا چند وقت پیش حمله اراذل اوباش  به پارک بادی داشتیم(چه افتضاحی) حمله به اتوبوس های لار و اتوبوس هایی که از جاده آب باریک می گذشتند داشتیم (برادران اراذل فکر می کردند هنوز توی دوران هخامنشیان و عصر صفوی زندگی می کنیم) و...از این قبیل مزاحمت ها،به نظرم رسید (دارالاشرار )هم بد نیست.من که باورم نمی شد اوضاع بنارویه تا این حد خراب باشه ،توی ماشینی نشسته بودم راننده به من گفت :آبکی چی واسه فروش دارید .البته این دوستان اراذل به لطف خدا به مرور از بین میرن عده ای از آنها الان در زندان لار به سر می برن و چند تن از اونها به سوی خداوند عادل سفر کردند عده ای هم هستند که امیدوارم اگه قابلیت هدایت دارند خدا هدایتشون کنه،وگرنه وجودشان از این عالم و این شهر پاک گردد.

البته همه جا همینطوره...

اومیدوارم این متن باعث رنجش خاطر کسی نگردد

نوشته :حمید رضا  



:: موضوعات مرتبط: بخشهاي لارستان بزرگ , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان کهن"بنارویه"اسامی خاص" ,
تاریخ : جمعه 3 تير 1390
بازدید : 1622
نویسنده : لارستان بزرگ

استانهاي پيشنهادي از ترکيب برخي شهرستانهاي  استان کهکيلويه و خوزستان در شمال استان  ، همچنين چند شهرستان جنوبي استان فارس با يکي از شهرستانهاي مهم استان کرمان در جنوب  استان پهناور فارس تشکيل خواهند شد .   
 

به گزارش لارستان علي رغم ادعاهاي نماينده لارستان در مجلس شوراي اسلامي که البته بيشتر جنبه تبليغاتي داشته،شنيده ها حاکي از در دستور کار قرار گرفتن بررسي تشکيل دو استان جديد از سوي وزارت کشور دارد.

استانهاي پيشنهادي از ترکيب برخي شهرستانهاي  استان کهکيلويه و خوزستان در شمال استان  ، همچنين چند شهرستان جنوبي استان فارس با يکي از شهرستانهاي مهم استان کرمان در جنوب  استان پهناور فارس تشکيل خواهند شد .

استان پيشنهادي در شمال استان فارس از ترکيب شهرستانهاي گچساران،دهدشت و بهبهان به مرکزيت بهبهان و استان پيشنهادي در جنوب استان فارس از ترکيب شهرستانهاي داراب،حاجي آباد و شهرستان سيرجان در استان کرمان و با نام احتمالي استان سمنگان به مرکزيت سيرجان تشکيل خواهد شد.

قابل ذکراست استان شدن شهرستان سيرجان با نام احتمالي استان سمنگان از مطالبات ديرينه مردم اين شهرستان بوده که از دهه 50 اين مطالبه را دنبال و مطرح نموده ، که پس از ارتقاء فرمانداري اين شهرستان به فرمانداري ويژه و ايجاد زير ساختهاي مهم اداري اين مطالبه از سوي مردم و نماينده شهرستان به صورت جدي در حال پيگيري است.     شهرستان سيرجان ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۳۱۵‬كيلومتر مربع وسعت دارد،و داراي جمعيت ‪ ۲۶۰‬هزار نفري شامل چهار شهر، دو بخش و ‪ ۱۰‬دهستان که در جنوب غربي  كرمان قرار دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: "استانهای جدید"فارس"کهکیلویه"خوزستان"کرمان" ,
تاریخ : 14 تير 1390
بازدید : 2030
نویسنده : لارستان بزرگ


:: موضوعات مرتبط: تقويم لارستان بزرگ , ,
تاریخ : 23 تير 1390
بازدید : 2376
نویسنده : لارستان بزرگ

وجه تسمیه و سابقه تاریخی جویم

تاريخ نگاران اين شهر را به عنوان " جويم " " جويم ابو احمد " يا " ابي احمد " شناسانده اند. روايتي محلي و افسانه مانند داستان پيدايش واژه جويم را اينچنين شرح مي دهد: در گذشته شخصي با ايل و طايفه خود، به دنبال منطقه اي خوش اب و هوا مي گشت هنگاميكه به گردنه "بزن" رسيد، از انجا دشت وسيعي را مشاهده كرد و به خوشحالي گفت: جويم (به فتح يا) يعني پيدا كردم .

بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: بخشهاي لارستان بزرگ , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان کهن"جویم"وجه تسمیه" ,
زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com