عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1395
بازدید : 2376
نویسنده : لارستان بزرگ

                                   

                                                   

درصد بالایی از واژگان زبان اردو برگرفته از زبان های عربی و فارسی است و دارای خطی شبیه خط فارسی است. رسمی شدن زبان اردو در مکاتبات رسمی پاکستان عامل مهمی در کاهش نفوذ غرب و عربستان و افزایش نفوذ ایران در این کشور است.
زبان فارسی در شکل گیری بسیاری از زبان های مدرن بزرگ شرق میانه، آسیای مرکزی، جنوبی و مناطق آسیایی، از جمله اردو تاثیر فراوان داشته است. پس از فتح هند، یک زبان ترکیبی از لهجه های فارسی و عربی و محلی در آسیای غربی انجام شد که در نهایت می توان آنرا به عنوان زبان اردو شناخت. این زبان با زبان هندی نیز تا حدوی شباهت دارد. این زبان زبان-E-Ordu ("زبان ارتش) نامیده می شد زیرا زبانی بود که در دربار، در بین نطامیان رایج بود. زبان اردو آنقدر به فارسی نزدیک است که سرود ملی پاکستان و بسیاری از اشعار اردو کاملاً برای فارسی زبانان قابل فهم است.

 



:: موضوعات مرتبط: زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: پیوند میان زبان فارسی و زبان اردو ,
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1394
بازدید : 2743
نویسنده : لارستان بزرگ

 زبان فارسی از شاخه هند و اروپایی زیر شاخه هند و ایرانی و دسته زبان های ایرانی است.

 زبان های هند و ایرانی گستره جغرافیایی بزرگی شامل فلات ایران، قسمت هایی از اسیای میانه، شمال شبه قاره هند و بخش هایی از قفقاز را دربرمی گیرد. 

 به طور کلی در اسیا 2200 زبان وجود دارد این در حالی است که اروپا فقط 260 زبان دارد



:: موضوعات مرتبط: , زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: چند زبان در دنیا داریم/قسمت دوم ,
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
بازدید : 2562
نویسنده : لارستان بزرگ

 تخمین زده می شود مردم دنیا به بیش از 7000 زبان مختلف صحبت می کنند.  90 درصد این زبان ها توسط کمتر از 100 هزار نفر مورد استفاده قرار می گیرند.  

بیش از یک میلیون نفر به 150 الی 200 زبان صحبت می کنند و حتی 46 زبان فقط یک گویشور دارد. 



:: موضوعات مرتبط: زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: چند زبان در دنیا داریم/قسمت اول ,
تاریخ : چهار شنبه 2 آذر 1394
بازدید : 2437
نویسنده : لارستان بزرگ

 در علومی که به بررسی فرایند یادگیری زبان می‌پردازند، زبان دوم (به انگلیسی: Second language، به اختصار L2) به زبانی اطلاق می‌شود، که «شخص پس از یادگیری زبان اول در دوران بزرگسالی می‌آموزد.»

زبان دوم (L2) هر زبانی است که بعد از اولین زبان مادری (L1) یاد گرفته می‌شود برخی زبان‌ها که معمولاً زبان‌های کمکی نامیده می‌شوند، عمدتأ به عنوان زبان دوم به کار می‌روند.

ممکن است زبان اول یک شخص، زبان غالب او یعنی زبانی که بیشتر استفاده می‌کنند و با آن راحت تر هستند، نباشد. به طور مثال، سر شماری کانادایی‌ها، زبان اول را برای اهدافش به عنوان «اولین زبانی که درکودکی یاد گرفته شده و هنوز هم صحبت می‌شود» تعریف می‌کند، و ممکن است برای بعضی‌ها زبان اولشان از دست برود که به این فرایند، رفتگی زبان می‌گویند. این ممکن است هنگامی اتفاق بیفتدکه کودکان در سنین کم با خانواده‌شان یا بدون آن‌ها (به خاطر مهاجرت یا سازگاری بین‌المللی) به محیط زبان جدیدی بروند.



:: موضوعات مرتبط: زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: اهمیت یادگیری زبان دوم ,
تاریخ : یک شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 3783
نویسنده : لارستان بزرگ

 زبان‌شناسی (به انگلیسیLinguistics) علمی است که به مطالعه و بررسی روشمند زبان می‌پردازد. در واقع، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادین همچون «زبان چیست؟»، «زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟»، «انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «زبان آدمی با سامانه ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟»، «کودک چگونه سخن گفتن می‌آموزد؟»، «زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟»، «زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟»، «ویژگی‌های مشترک زبان‌های جهان کدامند؟»، «انسان چگونه می‌نویسد و از چه راهی زبان نانوشتاری را واکاوی (تحلیل) می‌کند؟»، «چرا زبانها دگرگون می‌شوند؟» و ... پاسخ گوید



:: موضوعات مرتبط: زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: زبان شناسی , زبان چیست؟ ,
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393
بازدید : 2764
نویسنده : لارستان بزرگ

 زبان یکی از ویژگیهای زیستی انسانهاست. تاکید روی زیستی بودن زبان به این دلیل است که نباید زبان را پدیده ای قراردادی نامتاخر تصور کنیم. در حقیقت زبان از ابتدا به همراه بشر فرگشت یافته و حتی باعث توسعه مغزی بشر اولیه شده است.  از طرف دیگر زبان نیز به همراه تمام پدیده های زیستی در حال فرگشت و ایجاد تنوع و گونه گونی است...



:: موضوعات مرتبط: زبانشناسی , ,
تاریخ : یک شنبه 2 بهمن 1391
بازدید : 2052
نویسنده : لارستان بزرگ

مشخصات برجسته شهرستان لارستان و مرکز ان لار؛ زبان محلی مردم ان است. واژگان زبان لاری خیلی از کلمات را بصورت اشتراکی با زبان فارسی نگهداشته است.هرچند که ترکیب قسمتهای مختلف بصورت ملاحظه کننده ای متفاوت از زبان فارسی اخیر است.‎



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ لار , فرهنگ لارستانی , ترجمه , زبانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: , زبان لارستانی , زبان لاری , سیر تاریخی زبان لاری و لارستانی , زبان در فرهنگ لاری و لارستانی , ,

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com