عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 1497
نویسنده : لارستان بزرگ

لطفا اعضای وبلاگ به مطلب زیر مراجعه کنند...

اعضا برای گرفتن پسورد به مدیریت وبلاگ مراجعه کنند

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


:: موضوعات مرتبط: , ,
تاریخ : 27 خرداد 1390
بازدید : 1936
نویسنده :

سلام

ازشما بزرگان محترم تقاضا دارم كه كساني كه دررابطه با بنارويه مطالب ارسال مي كنند عكسهائي را ازسطح شهر بنارويه درسايت بگذارند تا ما كه سالها درخارج ازايران زندگي مي كنيم زيبائيها و پيشرفتهاي شهرمون را مشاهده كنيم  و همجنين اضافه كنم كه بنارويه درزمان قديم به عنوان بهترين توليدكننده تنباكو در استان فارس بوده وبهترين و مرغوبترين تنباكوها دربنارويه كشت مي شده است.

مطلب ارسالی ازALI.A.SH



:: موضوعات مرتبط: بخشهاي لارستان بزرگ , ,
تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1390
بازدید : 1845
نویسنده : لارستان بزرگ

منطقه حفاظت شده لار بين استان هاي تهران و مازندران و در موقعيت 54/35 عرض شمالي و 33/51 طول شرقي واقع شده است. مساحت آن در حدود 31000هكتار مي باشد. منطقه لار با وسعتي حدود ۷۳۵۰۰ هكتار در دامنه جنوبي رشته كوههاي البرز قرار دارد كه در سال ۵۴ به پارك ملي تبديل شد و و از سال ۶۱ طبق مصوبه شوراي عالي حفاظت محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده اداره مي شود و از سال 70 بعضي از مناطق آن براي شكار و تيراندازي ممنوع اعلام گرديد. دریاچه 20 كيلومتري لار يكي از مراکز تفریحی این منطقه است.

اين دره در70 كيلومتري شمال شرقي تهران واقع شده است و از قسمت شمال به كوه هاي نور، از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر، از قسمت جنوب به لواسانات و از قسمت شرق به كوه دماوند و پلور محدود مي شود.راه هاي اصلي ورود به منطقه از مسير جاده تهران ـ آمل (هراز) پس از ورود به پلور از طريق سه راهي لار به پست ورودي محيط باني دليچاي مي رسد و از طريق جاجرود يا گلندوك مي توان وارد جاده سد لتيان شد. پس از گذشتن از گردنه ايرا به پست محيط باني قوش خانه و سپس كمر دشت رسيد. همچنين جاده رودهن به ايرا نيز به ورودي قوش خانه منتهي مي شود.به دليل كوه ها و ارتفاعات فراوان اطراف اين منطقه و وضعيت جوي نامتغير از ناحيه خزر بارندگي و نزولات جوي را در اين منطقه شاهد هستيم كه عمدتا به صورت برف مشاهده مي شود. منطقه حفاظت شده لار داراي دو اكوسيستم كوهستاني و آبي است. اين منطقه داراي انواع گونه هاي گياهي و جانوري است كه در اين ميان ماهي قزل آلاي خالدار كه از نادرترين گونه هاي آبزي جهان است بر اهميت اين پارك افزوده است. اين پارك داراي چشم اندازهاي بسيار زيبايي است. چشمه ها و رودخانه هاي پرآب زيستگاه هاي امن در دوسوي اين دره زيبا طراوت و جذابيت آنرا دوچندان كرده است.
 



:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
:: برچسب‌ها: "لار"پارک ملی لار" تهران"مازندران"موقعیت" ,
تاریخ : 20 خرداد 1390
بازدید : 1898
نویسنده :

سلام من بوشهریم. یه دوست دارم به نام آقای حمید رضا شاکر که این سایت رو به من معرفی کرده.من یه بار لار اومدم. از قلعه اژدها پیکر خوشم اومد. امیدوارم در امور سایتتان موفق باشید اگه کاری از دستم بر میاد آماده ام.

به امید موفقیت شما

مطلب ارسالی از arsalan9631



:: موضوعات مرتبط: , ,
تاریخ : پنج شنبه 5 خرداد 1390
بازدید : 3068
نویسنده : لارستان بزرگ

                                                                      

 

با تشکر از شاهین از یزد



:: موضوعات مرتبط: عکس , ,
:: برچسب‌ها: "یزد"خانه لاری ها"اثار تاریخی"عکس" ,
تاریخ : 1 خرداد 1390
بازدید : 2382
نویسنده :

نام:عوض

شهرت:خاتمه

تاریخ تولد:1340

تارخ شهادت:26/12/1366

محل شهادت:بمباران هوایی شیراز

محل دفن:گلزار شهدا شرفویه

*زندگی نامه*

شهید عوض خاتمه بسال1340 در یک خانواده مذهبی و متوسط در روستای شرفویه لارستان دیده به جهان گشود.تحصیلات دوره ابتدایی را در روستای شرفویه به اتمام رسانیدوجهت امر معاش به کار مشغول گردید.شهیدخاتمه فرایض دینی خود را به موقع انجام می داد و اعضای خانواده را ملزوم به انجام فرایض می نمود. شهید خاتمه درتاریخ26/12/66 در بمباران هوایی شهر شیراز توسط دشمنان دست نشانده استکبار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.(روحش شاد)



:: موضوعات مرتبط: شهدای لارستان کهن , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان کهن"بنارویه"شهدای بنارویه"زندگینامه"شهید عوض خاتمه" ,
تاریخ : 24 خرداد 1390
بازدید : 2196
نویسنده : لارستان بزرگ

لارستان و عصر صفویه در فارسنامه ناصري

و  در تواريخ نگاشته اند كه ابراهيم خان از نسل گرگين ميلاد بود كه يكي ار پهلوانان شاهنشاه كيخسرو است. زماني كه به حكومت لارستان سرافراز گرديد ساعتي سعد را براي ورود خود به شهر لار از منجم خواست.  به او نگاشت كه هفت سال چون بگذرد ساعتي ايد كه چون در ان ساعت داخل شهر لار شوي چندين هزار ساعت حكومت و فرمانروايي لارستان در خانواده تو بماند و گرگين ميلاد در خارج شهر لار، چادر زده مدت منجم را تامل داشته بر سر ساعت وارد گرديد.

بقیه در ادامه مطلب ...



:: موضوعات مرتبط: تاريخشناسي لارستان , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان"عصر صفوی"گرگین میلاد"ابراهیم خان"الله وردیخان" ,
تاریخ : 2 خرداد 1390
بازدید : 2430
نویسنده : لارستان بزرگ

لارستان و عصر صفویه در فارسنامه ناصري

چون فرخ شاه والي هرمز كه جز نامي بر او نمانده بود وفات يافت و نوبت ولايت اسمي به فرزند او فيروز شاه رسيد، ركن الدين مسعود برادر وزير فيروز شاه كه اسم حكومت بحرين با او بود و رسم با جماعت پرتگال و ركن الدين مسعود چون در اصل اهل بلده فال بود و نسبت خويشي با خواجه معين الدين والي فال داشت شكايت ان پرتگالان را به او نوشت و درخواست نمود كه از الله وردي خان بيگلربيگي فارس استمدادي كند و تسخير جزيره بحرين را بر او اسان شمارد.

لطفا برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: تاريخشناسي لارستان , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان"تاریخ لارستان"عصر صفوی"فرخ شاه"والی هرمز"خواجه معين الدين "والي فال"جزیره بحرین" ,
زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com